Dziś zajęcia zaczniemy od "powitanki"
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=5
2.Rozwiązanie zagadek.
• Cztery nóżki, małe różki. Skaczę, brykam i figluję, kapusta mi bardzo smakuje.(koza)
• Dobre ma zwyczaje – ludziom mleko daje.(krowa)
• W każdej wsi jest taki budzik, który co dzień wszystkich budzi (kogut)
• Chodzi po podwórku i grzebie łapami, mówią o niej ptak domowy, nazwijcie ją sami (kura)
• Włazi na płotek, mruga na myszy, najmniejszy szelest łatwo usłyszy. (kot)
• Ma wspaniały ogon i korali sznur, nie gdacze nie kwacze, a woła gul, gul. (indyk)
Można wydrukować wyżej wymienione zwierzątka by pokazać je dziecku po tym jak udzieli prawidłowej odpowiedzi przeczytaniu zagadki.
3. Filmik edukacyjny ,, Co slychać na wsi?”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
4. Utrwalenie piosenki ,, Na naszym podwórku”
Piosenka: „Na naszym podwórku”
1. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.
Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.
Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.
„Me, me, me”, z kózką w chórku.
Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.
2. Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.
Kurku gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.
Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.
„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.
Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.
3. Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.
Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.
Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.
„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.
Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.
5. Praca techniczna- "Zagroda".
Do wykonania można użyć pudełka po butach. Zwierzęta narysować/wydrukować – i poprosić dziecko by pokolorowało. Na sam koniec poprzyklejać do podłoża.
6. Dla chętnych – karta pracy.
W puste pola można poprzyklejać plastelinę/umoczyć palec w farbie i poodbijać stempelki.
Pochwalcie się swoimi zagrodami- czekamy na zdjęcia :)
Pozdrawiamy !